Бібліотека

Антикорупційні сценарії

Це збірка найпоширеніших випадків очевидної або прихованої корупції, з якими стикалася практично кожна людина. Мета видання – не надати покрокову інструкцію для вирішення корупційних ситуацій,  а навчитися критично мислити та усвідомлювати  негативний вплив корупції на суспільство. Описано 40 ситуацій у 4 сферах (бізнес, медицина, освіта, держава), наприклад, ситуація з подарунками викладачам або благодійній внесок для лікарні. 

Обговорюючи наведені ситуації, учасники повинні обрати той варіант поведінки, який вони вважають правильним. При цьому, завжди є вибір, який впливає на варіанти розвитку ситуації.   

Також вміщено методичні рекомендації  для роботи з ситуаціями. 

Цільова аудиторія: молодь віком 16-24 (можна адаптувати для молодшого чи старшого віку за потребою). Може використовуватись вчителями в школах для проведення інтерактивних  чи позакласних занять та всіма, хто цікавиться тематикою корупції під час проведення заходів для молоді.

Завантажити
Завантажено: 138, розмір: 2.1 MB

 

Антикорупційна гра «Що? Де? Коли?»

Це антикорупційна версія відомого турніру, яка містить  запитання різного рівня складності про різноманітні прояви корупції в різні історичні періоди та в різних країнах. 

Це командна гра, яка допомагає розвинути критичне мислення, навички лідерства та співробітництва, а також навчає ефективно доносити свою думку. Водночас у грі активно використовується гумор – ефективний засіб переконування затятих опонентів та хороший спосіб привернення уваги до проблематики. 

Основна ціль – актуалізувати тему протидії корупції серед молоді та надати аргументи, які можна використовувати для переконання своїх однолітків щодо неприпустимості корупції.  

Гра містить методичні рекомендації для проведення та запитання з правильними відповідями і поясненнями. 

Цільова аудиторія: молодь віком 16-24 (можна адаптувати для старшого віку за потребою). Може використовуватись вчителями в школах для проведення інтерактивних  чи позакласних занять та всіма, хто цікавиться цією тематикою, під час проведення заходів для молоді.   Очікується друге видання, доповнене.

Завантажити
Завантажено: 85, розмір: 605.8 KB

«Світлофор освітньої доброчесності»

Це посібник, який складається з аналізу законодавства, обговорення етичних норм, а також рекомендацій щодо доброчесних практик, які можуть стати дороговказами для розбудови доброчесності в освіті. Він також містить відповіді на часті запитання, наприклад, як слід розглядати дарування квітів чи інших подарунків учителям та керівництву школи, придбання батьками канцтоварів та інших дрібних речей для школи, репетиторські та інші додаткові заняття для класу.
Це перша подібна публікація в Україні, і вона дає спільноті вчителів краще уявлення про про те, що є корупцією в школі, а що ні.

Цільова аудиторія: вчителі та адміністрація шкіл та батьки школярів.

Очікується аналогічне видання для батьків.

Завантажити
Завантажено: 82, розмір: 11.4 MB

Антикорупційні уроки

Це збірка планів та методичних матеріалів для проведення 7 тематичних уроків. Формат дозволяє вчителям легко розказувати про складні теми, а учням засвоїти базові знання про явище корупції, її прояви та негативний вплив на суспільство, про етичну поведінку, доброчесність, демократичні цінності тощо.

Цільова аудиторія: учні 9-11 класів (за потреби можна адаптувати для молодших класів).

 

 

Завантажити
Завантажено: 66, розмір: 41.5 MB

Зошит учнівський для проведення антикорупційного уроку

Для ефективного проведення «Антикоруційного уроку» також розроблено дидактичний матеріал – «Учнівський зошит» (міститься в в публікації «Антикорупційний урок», починаючи зі стор. 109).
Для проведення тематичного уроку достатньо роздрукувати лише обрані сторінки (можна з розрахунку на малу групу, а не кожного учня).

 

Завантажити
Завантажено: 40, розмір: 38.5 MB

Антикорупційний квест

Цей квест адаптований для проведення в різних матеріально-технічних та освітніх умовах: в класі, школі чи навіть місті. Залежно від ІТ-оснащення та наявності пристроїв в учнівства, педагоги-організатори заходу можуть обрати одну з трьох форм проведення: звичайний лінійний квест, веб-квест або QR-квест. В додатках до публікації зазначені всі необхідні матеріали для проведення гри в кожній з форм.
Квест рекомендовано проводити як підсумкове заняття після циклу антикорупційних уроків. Квест спрямований на формування в учнів/учениць доброчесної поведінки. Вибір неправильної стратегії поведінки веде учнів/учениць хибним маршрутом, що збільшує кількість локацій, які мають пройти учасники/команди.

Цільова аудиторія: молодь віком 16-24 (можна адаптувати до молодшого чи старшого віку за потребою). Може використовуватись вчителями для проведення інтерактивних чи позакласних занять в школах, а також всіма, хто цікавиться тематикою, під час проведення заходів для молоді.

Завантажити
Завантажено: 40, розмір: 2.2 MB

«Організуй свій захід»

Будь-який захід – це хороша можливість об’єднати людей навколо спільних цінностей та інтересів. Неважливо, чи він місцевий з місцевими учасниками, чи це міжнародний фестиваль з лідерами думок світового масштабу. У будь-якому разі вони створюють майданчик для знайомства та взаємодії і дають можливість будувати зв’язки, формувати мережі однодумців та обмінюватися ідеями. У цій покроковій інструкції на прикладі відомих фестивалів простою мовою пояснюється, як організувати захід, включаючи розробку лого, комунікаційного плану, пошук ресурсів, логістику, щоб отримати сильний соціальний ефект і досягти позитивних змін у спільноті.

Цільова аудиторія: молодь будь-якого віку, зацікавлена у організації власних заходів.

Завантажити
Завантажено: 41, розмір: 9.3 MB

 «(Не)підкупність»  (онлайн гра)

«(Не)підкупність» – це симулятор життя в Україні, розроблений на базі типових ситуацій, які можна вирішити чесно і законно або не дуже. Спочатку гравці стикаються з необхідністю розв’язувати побутові  ситуації (пов’язані з викладачами, житлово-комунальним комплексом, органами правопорядку, лікарями). 

Згодом герой/героїня дорослішає і постає перед вибором – піти у бізнес чи на держслужбу, а отже в кожній обраній сфері вони будуть стикатись з іншими типовими ситуаціями. Кожна ситуація має три варіанти відповіді, тож, залежно від обраного варіанту, будуть додаватись чи відніматись бали в «антикорупційній кармі». Чим «карма» вища, тим порядніша  і доброчесніша людина. Якщо «карма» буде нижче 30 балів, то гру буде закінчено віртуальним ув’язненням. 

За різке падіння чи зростання «антикорупційної карми» передбачені спеціальні відзнаки («досягнення»), а окремі відповіді можуть спричиняти відтерміновані у часі наслідки.

Цільова аудиторія: молодь будь-якого віку. Може використовуватись вчителями в школах для проведення інтерактивних чи позакласних занять, а також всіма, хто цікавиться тематикою протидії корупції, під час проведення заходів для молоді. 

Пограти

«ВзаємоДія  в школі: 6 прикладів змін через партнерство»

Це базовий посібник для розбудови доброчесності в школі та побудови довіри між основними учасниками освітнього процесу —  вчителями, батьками та учнівством. 

Перша частина посібника пояснює, що таке педагогіка партнерства, доброчесність та якими є її різновиди. У другій частині описано досвід 6 шкіл, які змогли побудувати таке партнерство та сформувати доброчесну шкільну спільноту. 

Цільова аудиторія: вчителі та адміністрація шкіл та батьки школярів.

 

Завантажити
Завантажено: 60, розмір: 1.5 MB

«Антикорупційна мафія» (ігровий набір)

Інтелектуально-психологічна командна гра, аналог відомої американської гри, що з перших хвилин занурює у перипетії реального життя. Антикорупційна «Мафія» – модель боротьби добре організованої нечисленної групи корупціонерів проти неорганізованої більшості суспільства за контроль над спільним ресурсом – бюджетом міста. Гра розвиває навички роботи в команді, уміння аргументувати позицію та критично мислити.
Гра скаладається з карток (розподіл ролей для гри) та інструкції з організації.

Цільова аудиторія: молодь віком 16-24 (можна адаптувати для старшого віку за потребою). Може використовуватись вчителями в школах для проведення інтерактивних чи позакласних занять та всіма, хто цікавиться тематикою під час проведення заходів для молоді.

Очікується розробка методичних рекомендацій для проведення гри. Гра існує в друкованому форматі.

Правила гри. Завантажити
Завантажено: 77, розмір: 1.0 MB

Пам’ятка ведучого    Пам’ятка для гравців

Картки (необхідно друкувати на 1 каркуші цупкого паперу)

Номери